Wednesday, November 20, 2019

საწრეო სამუშაო ICT- ტექნოლოგიებში



წრე 5-6 კლასი ისტ-ში. ,,ჩვენ და კომპიუტერი"

ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების  წრის 
 სამუშაო  პროგრამა/განრიგი 
2019–2020 სასწავლო წელი

წრის სახელწოდება: ჩვენ და კომპიუტერი
წრის ხელმძღვანელი: ხათუნი ასანიძე
სკოლა: სსიპ ჭიათურის მუნიციპალიტეტის სოფელ მერევის საჯარო სკოლა
მიზნობრივი  ჯგუფი:  მე-5 და მე-6 კლასის მოსწავლეები. მოსწავლეთა რაოდენობა 7
წრის მიზანი: სკოლაში ინფორმაციული საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების წრის  მუშაობა მოსწავლეებს განუვითარებს აზროვნების უნარს, მოსწავლეს შეექმნება სწორი წარმოდგენა ინფორმაციის არსისა და  კომპიუტერების სხვადასხვა სახეობების არსებობის შესახებ გააზრება. გაიცნონ  მის კლასიფიკაცია და შეძლონ თვალსაჩინოებების შექმნა და მათი გამოყენება. ისწავლონ ისტ-თან დაკავშირებული ცნებები, დაეუფლონ  შესაბამის ოპერაციებს და კომუნიკაციის ციფრულ საშუალებებს, გააცნობიერონ ისტ-ით სარგებლობის  სოციალური, ეთიკური, გარემოს დაცვასთან და ადამიანურ ფაქტორთან დაკავშირებული პრობლემები. ყოველივე ეს დაეხმარება მათ აკადემიური მოსწრების გაუმჯობესებაში და სხვადასხვა საგნების პრეზენტაციისათვის. წრეში მუშაობა საშუალებას მისცემთ მოსწავლეებს მიზანმიმართულად გამოიყენონ კომპიუტერი, შეისწავლონ ელემენტარული უნარ-ჩვევები, რომლებიც დაეხმარებათ არა მარტო სასწავლო პროცესში, არამედ სამომავლოდ, ცხოვრების ასპარეზზე, აგრეთვე მოსწავლეთათვის კომპიუტერული წიგნიერების  დონის მიღწევა, ისტ-ის გამოყენება სხვადასხვა საგანთან მიმართებაში.
სასწავლო მასალა შედგება 12 გაკვეთილისგანრომლებიც დაყოფილია ოთხ ნაწილად:
1.       შესავალი ნაწილი;
2.       კომპიუტერი;
3.       ინფორმაცია კომპიუტერში;
4.       კომუნიკაცია.
მოკლემიმოხილვა:  წრის გეგმა მოიცავს საოფისე პროგრამების და ინტერნეტის პრაქტიკულად გამოყენებას (ბუკლეტებისკროსვორდებისპრეზენტაციების შექმნა სხვადასხვა საგნებშიწრის მუშაობა ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში კომპიუტერული უნარ-ჩვევის განმტკიცებასმოსწავლეების მოტივაციის ამაღლებასმათ განუვითარდებათ დამოუკიდებლად მუშაობისახალი ინფორმაციის მოძიების და პრაქტიკულად მისი გამოყენების უნარი გაკვეთილები მოიცავს თეორიულ და პრაქტიკულ მასალას.

მეცადინეობის  ხანგრძლივობა2019-2020 სასწავლო წლის პირველი სემესტრის განმავლობაში,თითოეულიშეხვედრისხანგრძლივობა კვირაში ერთი საგაკვეთილო საათი

ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: xatunaasanidze1@gmail.com



     



ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების წრის მეცადინეობის
გეგმა/პროგრამა
2019-2020 სასწავლო წელი
მეცადინეობის ხანგრძლოვობა ერთი საგაკვეთილო საათი



N
საწრეო მუშაობის პროგრამა
ხანგრძლივობა
შეხვედრის თარიღი
1
საწრეო მუშაობის მიზნის გაცნობა
1სთ
19.09.2019
2
ü  კომპიუტერის სწორად ჩართვა - გამორთვის შესწავლა;
ü განსხვავება გამორთვის სხვადასხვა მეთოდებს შორის;
ü  თაგვის ათვისება;
ü  დამხმარე პროგრამების გაშვება.
      კლავიატურა.
      ფაილი და საქაღალდე:
      კითხვები და დავალებები
1სთ
23.09.2019
3
ü  საგანთა თვისებრივი მახასიათებლების განსაზღვრა;
ü  საგანთა გაერთიანება ჯგუფებში საერთო თვისების მიხედვით;
ü  გაცნობა გრაფიკულ რედაქტორთან, კონტურული ნახატის გახსნა, გაფერადება, შენახვა და დახურვა;
1სთ
30.09.2019
4
ü  თავისუფალი თემა-
    მოსწავლის სურვილის მიხედვით არჩეული თემის წარდგენა
1სთ
03.10.2019
5
ü  ინფორმაციის არსი;
ü  ინფორმაციის მიღების გზები;
ü  ინფორმაციის შეტანის მოწყობილობები;
ü  ინფორმაციის გამოყენება
1სთ
10.10.2019
6
ü ტექსტური რედაქტორი wordpad
1სთ
17.10.2019
7
ü  შესწავლილი მასალის ტესტირება- განხილვა
1სთ
24.10.2019
8
ü  ტექსტური რედაქტორი word
1სთ
31.10.2019
9
ü  ბუკლეტების დამზადება, ბეჭვდა, სკანირება.
1სთ
07.11.2019
10
ü  ინტერნეტი;
   საბავშვო ბრაუზერის გამოყენება.
1სთ
14.11.2019
11
     საძიებო სისტემები-google;
ü  ძიება google-ს გამოყენებით;
ü  სურათების გადმოწერა;  
   მოსაწვევი ბარათის დამზადება ინტერნეტის გამოყენებით.         

1სთ
21.11.2019
12
ü  ჩატარებულისაწრეო სამუშაოების შეჯამება
1სთ
28.11.2019
                                                     




რესურსები:    სახელმძღვანელო,  თვალსაჩინოებები   ინტერნეტი,  პროექტორი, თაბახის ფურცლები.





                                                           გაკვეთილები

შეხვედრა N1. წრის მუშაობის გეგმის გაცნობა
სსიპ ჭიათურის მუნიციპალიტეტის სოფელ მერევის საჯარო სკოლაში 2019 წლის 19 სექტემბერს შედგა პირველი სამუშაო შეხვედრა თემაზე: საორგანიზაციო საკითხები, წრის მუშაობის გეგმის გაცნობა".
მოსწავლეებს გავაცანი წრის გეგმა, მიზანი და ინფორმაცია წრეზე შესასრულებელი სამუშაოების შესახებ.  გამოვკითხე თუ რა მოლოდინები აქვთ წრეში მუშაობით. დაურიგე კითხვარი  რათა გავიგო მათი ინტერესები და გავითვალისწინო მომავალი შეხვედრების დროს.


კითხვარი
სახელი, გვარი______________________________________________


  1. რატომ გადაწყვიტეთ წრეში გაწევრიანება?

           _________________________________________________________

      2. რა მოლოდინები გაქვთ საწრეო მუშაობის პროცესში?

         __________________________________________________________

     3. ეთანხმებით თუ არა საწრეო მუშაობის ფორმატს, რომელიც წრის ხელმძღვანელმა შემოგთავაზათ, რატომ?

        ___________________________________________________________

    4. რა ტიპის ღონისძიებებს დაგეგმავ წრეში მუშაობის დროს?
   
      ____________________________________________________________

    5. რა უნდა გაითვალისწინოს ხელმძღვანელმა შენთან მუშაობის დროს?

    ________________________________________________________________




შეხვედრა N2 ინფორმაციული ტექნოლოგიები

2019 წლის 23 სექტემბერს სსიპ ჭიათურის მუნიციპალიტეტის სოფელ მერევის საჯარო სკოლაში მოეწყო მორიგი შეხვედრა ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებში
 " ჩვენ და კომპიუტერი" მოსწავლეებს შორის.
განვიხილეთ და ვისაუბრეთ სხვადასხვა საკითხებზე:

  1. კომპიუტერის ჩართვა- გამორთვა
  2. განსხვავება გამორთვის სხვადასხვა მეთოდებს შორის
  3. თაგვის ათვისება
  4. დამხმარე პროგრამების გაშვება
  5. კლავიატურა
  6. ფაილი და საქაღალდე
  7. კითხვები და დავალებები


საკითხების წარმოდგენა პედაგოგის მიერ მოხდა როგორც ვიზუალური ასევე ლექციური სახით.

შეხვედრა N3 გრაფიკული რედაქტორი Paint-ი

2019 წლის 30 სექტემბერს წრეში ჩართულ მოსწავლეებს გავაცანი გრაფიკული რედაქტორი Paint-ი. ვიმუშავეთ ნახატის ფრაგმენტებზე, მისი ფორმის შეცვლაზე. გავეცანით ნახატის კორექტირებასა და შენახვის ხერხებს,ბეჭვდას.
მოსწავლეებს პროექტორის საშუალებით  ვაჩვენე რესურსი გრაფიკულ რედაქტორში მუშაობის შესახებ, შემდეგ თავად შეასრულეს სამუშაოები (ფიგურების შექმნა ზომის შეცვლა,კოპირება, ფერის მიცემა).

მუშაობის დასრულების შემდეგ მოსწავლეებს მიეცათ კითხვები და დავალებები.



შეხვედრა N4 თავისუფალი თემა . მოსწავლეთა სურვილის მიხედვით არჩეული თემის წარდგენა.

2019 წლის 03 ოქტომბერს მოსწავლეებს შევთავაზე თავად აერჩიათ პროგრამა Paint-ში სამუშაო თემა.
ფიგურებისა და ფუნჯების გამოყენებით მათ შექმნეს ნახატები, გამოიყენეს სხვადასხვა ინსტრუმენტები, ფერთა პალიტრა, იმუშავეს ერთმანეთს დაეხმარენ და ამ პროცესით თავადაც კმაყოფილი დარჩნენ.




შეხვედრა N 5 გაკვეთილის თემა  ,,ინფორმაცია"

2019 წლის 10  ოქტომბერს  სსიპ ჭიათურის მუნიციპალიტეტის სოფელ მერევის საჯარო სკოლაში მოეწყო  ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებში ჩართული მოსწავლეების მორიგი შეხვედრა. თემა გახლდათ " ინფორმაცია". ვისაუბრეთ თუ რა არის ინფორმაცია , როგორ შეიძლება მისი მიღება, გადაცემა, მისი გამოყენება.

მოსწავლეებს დაურიგე დავალებები რათა გამეაქტიურებინა ისინი და სითამამე შემეძინა მათთვის.



შეხვედრა N 6 გაკვეთილის თემა  ტექსური რედაქტორი wordpad

2019 წლის 17 ოქტომბერს განვიხილეთ და ვიმუშავეთ ტექსტურ რედაქტორში. მოსწავლეებს გავაცანი პროგრამა wordpad. პროექტორის საშუალებით ვაჩვენე თუ როგორ უნდა იმუშაონ და აკრიბონ ტექსტი, როგორ ჩასვან ტექსტში ნახატი, როგორ შეცვალონ ტექსტში სიტყვები. აკრებილი ტექსტის ფერის, ზომის ცვლილება.

ახსნის შემდეგ მოსწავლეებმა თავად შეასრულეს დავალებები.






შეხვედრა N 7 შესწავლილი მასალის ტესტირება განხილვა

2019 წლის 24 ოქტომბერს გაკვეთილი მიეძღვნა შესწავლილი მასალის ტესტირება- განხილვას. მოსწავლეებს დაურიგდათ ტესტების ფურცლები კითხვებით:
კითხვები ეხებოდა კომპიუტერის ნაწილებს, საქაღალდეებს, სახატავ პროგრამას



შეხვედრა N 8  ტექსტური რედაქტორი word


2019 წლის 31 ოქტომბერს ტექსტურ რედაქტორში დამოუკიდებლად იმუშავეს მოსწავლეებმა რადგან ისინი ფლობდნენ იმ უნარ -ჩვევებს რაც ტექსტის აკრებისთვისაა საჭირო, საინტერესო იყო მათთვის ტექსტის ფორმატირება, მოეწონათ სურათების ჩასმა ტექსტურ რედაქტორში და გვერდის პარამეტრების განსაზღვრა. იმუშავეს ინდივიდუალურად.




შეხვედრა N 9  ბუკლეტების დამზადება, ბეჭვდა, სკანირება.


2019 წლის 07 ნოემბერს  მოსწავლეებმა იმუშავეს მასწავლებლის მიერ მიცემულ დავალებაზე, კერძოდ აკრიბეს ტექსტი მოარგეს  ბუკლეტს, გააფორმეს და დაბეჭდეს. მოახდინეს დაბეჭდილი ბუკლეტის სკანირება.




შეხვედრა  N 10 ინტერნეტი და საბავშვო ბრაუზერის გამოყენება

2019 წლის 14 ნოემბერს შედგა ,,ჩვენ და კომპიუტერი" წრეში ჩართული მოსწავლეების შეხვედრა.ინტერნეტში დამოუკიდებლად იმუშავეს მოსწავლეებმა რადგან ისინი ფლობდნენ იმ უნარ -ჩვევებს რაც ინტერნეტში სამუშაოდაა საჭირო, საინტერესო იყო მათთვის საბავშვო ბრაუზერის გამოყენება.ინტერნეტის საშუალებით მოიძიეს ინფორმაციები მათთვის საინტერესო თემებზე.




შეხვედრა  N 11 საძიებო სისტემა  www.google. ge, მოსაწვევი ბარათის დამზადება.

2019 წლის 21 ნოემბერს შედგა ,,ჩვენ და კომპიუტერი" წრეში ჩართული მოსწავლეების შეხვედრა.  გაეცვნენ საძიებო სისტემას www.google. ge. ინტერნეტის გამოყენებით მოახდინეს სასურველი სურათების გადმოწერა , მათ დამოუკიდებლად დაამზადეს მისალოცი ბარათი.








შეხვედრა  N 12 ჩატარებული საწრეო სამუშაოების შეჯამება

2019 წლის 28 ნოემბერს შედგა ,,ჩვენ და კომპიუტერი" წრეში ჩართული მოსწავლეების შეხვედრა.  ეს იყო პირველი სემესტრის საწრეო მუშაობის ბოლო შეხვედრა. მოხდა საწრეო სამუშაოების შეჯამება.



საწრეო    მუშაობის    რეფლექსია
2019–2020 სასწავლო წლის I სემესტრში შეიქმნა ინფორმაციული საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების  წრესახელწოდებით ,,ჩვენდაკომპიუტერი“ მასში გაერთიანებულია V 
კლასის მოსწავლეები, რადგანაც მათმა  პირველად დაიწყეს საგნის სწავლებავფიქრობ საინტერესო იქნებოდა მათთვის.  წრე ტარდება კვირაში ერთხელ,  წრეზე განსახილველი თემები წინასწარ იყო გაწერილირომელიც ემსახურება მოსწავლისროგორც სააზრვნოასევე პრაქტიკულისა  და კითხვის უნარების განვითარებას.                  
საწრეო მუშაობის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნების მიხედვით ისტში,   საწრეო  მუშაობა საჭიროა იმისთვისრათა მოსწავლეეს მეტი ცოდნა დაუგროვდეთ ტექნოლოგიებისმიმართრაც მომავალში სწორად გამოყენებისა და მოხმარება გახდება.თავდაპირველად ჩემი მიზანი იყორომ მოსწავლეთათვის ჩამენერგა საკუთარი ძალების წრმენა და გამომემუშავებინა მათთვის დადებითი დამოკიდებულება საინფორმაციო კომპიუტერული ტექნილოგიების   ნორმების  დაცვის საწრეო მუშაობის პერიოდში მოტივაციის ასამაღლებლად:
• გზადაგზა ვახალისებდი მოსწავლის წარმატებასმაგრამ დეტალურად ვუხსნიდი თითოეული შეცდომის მიზეზს.
• მოსწავლე თავად პოულობდა შეცდომას და ასწორებდა მას.
• მოსწავლეები აკვირდებოდნენ თავიათ ნამუშევრებსმათში არსებულ შეცდომებს და მსჯელობის გზით მიდიოდნენ სწორ პასუხამდე.
მოსწავლეები ყოველთვის ხალისით რჩებოდნენ წრის მეცადინეობაზეასრულებდნენ სავარჯიშოებსგაუღვივდათ ინტერესი და პატივისცემა საგნისადმიგაიზარდა მოსწავლეთა ცოდნის დონეიყო ხარვეზებიც,  სწავლის პროცესში ვინაიდან კომპიუტერების რაოდენობა არ გვქონდა საკმარისი მაინც შეძლებისდაგვარად ვსვადი  მოსწავლეებს  როცა საჭიროებამ მოითხოვაშევცვალე მასალის თანმიმდევრობამიუხედავად ამისასაწრეო მუშაობამ მიზანს მიაღწია და ხელი შეუწყო საგნის პოპულარიზაციას სკოლაშიუფრო მეტმა მოსწავლემ გამოთქვა წრეში ჩართვის სურვილი.
საგნის სპეციფიკიდან გამომდინარე წრის მეცადინეობა მიმდინარეობდა სწავლა-კეთებით,რომელსაცავსებდასწავლასწავლებას და მეცადინოებებით მოსწავლეები  ერთმანეთში ავსებდა.თავად დავამზადეთ სერთიფიკატები და გადავეცით წრის  მონაწილეებს წახალისებისმიზნით.ინფორმაციულისაკომუნიკაციოტექნოლოგიების   წრის მუშაობა დადებითად აისახა საგნის სწავლების  შედეგებზე.











No comments:

Post a Comment